Feedback


Îngrijorător! În ultimii 5 ani s-a dezvoltat un nou tip de autism... virtual




Aveţi mare grijă cât timp vă lăsaţi copiii în faţa televizoarelor, tabletelor ori telefoanelor inteligente. Excesul de tehnologie la vârste foarte mici poate duce la tulburări din spectrul autist, spun medicii psihiatri. Jocurile pe telefon sau tabletă, desenele animate par inofensive, dar pot avea efecte grave pentru copiii dumneavoastră, mai ales dacă sunt mai mici de doi ani. Cei care petrec astfel mai mult de patru ore pe zi pot dezvolta o formă nouă de autism... virtual. În ultimii 5 ani specialiştii (medici neuropsihiatri, pediatri, medici de familie, psihologi) au identificat o nouă formă de autism: “AUTISMUL VIRTUAL”. Fetele sunt mai puţin afectate, iar dintre cazurile identificate 80% erau baieţi. Specialiştii spun că în primii doi ani, copiii ar trebui sa stea mai mult afară, în natură şi să comunice cât mai des cu adulţii. Când părinţii determină nefolosirea acestor ecrane timp de câteva luni, simptomele copilului dispar.
 

Noi studii clinice au constatat că mulţi copii mici care petrec prea mult timp în faţa ecranelor - au simptome etichetate ca "autism", precum:

  • Nu arată cu degetul. Copilul dvs. nu arată cu degetul atunci când cere ceva sau vrea să atragă atenţia asupra unui lucru;
  • Nu răspund la nume. Atunci când este strigat pe nume, copilul nu răspunde. Pare a fi distras sau neatent. De fapt nu realizează că este apelat;
  • Nu înţeleg limbajul simplu. Copilul are dificultăţi mari în a înţelege cuvinte simple;
  • Nu au joc simbolic. Copilul este apatic şi nu reacţionează la stimuli;
  • Nu au contact vizual.

 

Un studiu făcut de Centrul pentru Copii cu Autism din Romania arată că în cazul a 90% dintre copiii de 2-3 ani, care sunt diagnosticaţi cu o formă de autism, factorul declanşator este vizionarea excesivă a programelor TV sau a altor forme de realitatea virtuală. “Dacă aparent 5 ore pe zi de vizionare ar trebui “să nu fie” un fapt îngrijorător, în cazul copiilor şi mai ales al copiilor mici de 0-2 ani, consumul TV este foarte dăunător, ajungându-se în marea majoritate a cazurilor în care cei mici au fost lăsaţi în medie peste 5 ore/zi în faţa mediilor virtuale, la diagnostice de întârziere în dezvoltarea psiho-motrică, întârziere în apariţia şi dezvoltarea limbajului, tulburare de opoziţie şi/sau comportament, şi, mai grav, de ADHD sau chiar de autism" – Marius Zamfir, psiholog şi coordonator Centru pentru Copii cu Autism.

România a înregistrat o creştere uluitoare a autismului în rândul tinerilor din spitalele pentru copii. Cauza a fost necunoscută, astfel încât un psihiatru a căutat în activitatea de înregistrare a unui spital pe toţi pacienţii admişi. În aceste înregistrări, el a găsit o tendinţă puternică: copiii care prezintă autism petrec patru sau mai multe ore pe zi uitându-se la un tip de ecran: televizor, calculator, tabletă sau telefon.


 

Un studiu britanic a scos la iveală faptul că tinerii petrec mai mult timp în fata televizorului decât pe băncile şcolii. : mai multe cazuri de obezitate, diabet, deficit de atenţie şi tulburări de comportament. Studiul a luat în considerare copiii din Marea Britanie, Canada şi SUA. Copiii englezilor îşi petrec şase ore pe zi scrutând diferite ecrane (televizorul în principal), iar cei din Canada şi SUA îi depăşesc, ajungând la aproape opt ore. Cifre ingrijorătoare, la care se adaugă faptul că părinţii, în general, nu stabilesc nicio regulă în privinţa timpului petrecut în faţa televizorului.

Astfel, studiile internaţionale recomandă: accesul la tehnologiile şi dispozitivele multimedia pentru copii între 0-2 ani TREBUIE restricţionat complet, pentru copii între 3-5 ani TREBUIE să fie limitat la maxim o oră pe zi, iar pentru cei între 6-12 ani la maxim 2 ore pe zi. După câteva luni de terapie, recuperarea este totală. Autismul virtual rămâne o amintire urâtă şi.. o lecţie de viaţă.
 

Ce se întâmplă? Ce se află în spatele creşterii exponenţiale a diagnosticului de autism? Eliminarea ecranelor electronice din viaţa a cel puţin unor copii mici scade riscul de autism sau chiar îşi reduce simptomele după ce au fost diagnosticaţi?


 

Într-adevăr, ecranele sunt atât de atrăgătoare încât este dificil pentru copil să se întoarcă la altceva. Pe scurt, el devine distras de ecran şi dependent. Ecranul izolează, de asemenea, copilul de interacţiunile umane care sunt necesare pentru abilităţile de comunicare şi dezvoltarea limbajului. Şi mai rău, zgomotul şi lumina de pe ecrane - chiar şi desene animate - pot genera emoţii dureroase pe care copilul nu le poate face faţă. Aceste sentimente pot duce la un comportament violent şi agresiv la un copil mic.

Interesant este faptul că creşterea explozivă a autismului afectează copiii din toate ţările dezvoltate. Din perspectiva autismului virtual, este logic ca ţările care nu au experimentat revoluţia digitală să nu fi experimentat creşteri exponenţiale în diagnosticul autismului, deoarece copiii lor nu petrec timp în faţa ecranelor. În urma unui studiu s-a observat că, după ce pacienţii "autişti" au petrecut o lună în Africa, fără ecrane, s-au întors fără simptome.

Dacă ecranele sunt îndepărtate de la unii copii cu diagnostic de autism, dezvoltarea creierului copilului poate reveni la normal. Începe să se joace ca niciodată. Se întoarce la o dezvoltare normală. Pe baza studiilor mici, nu putem concluziona că acest lucru este valabil pentru fiecare copil. Dar pe baza numărului crescut de studii de cazuri clinice, este cu siguranţă adevărat pentru unii copii. Deşi oamenii de ştiinţă nu au găsit o legătură genetică pentru autism, unii copii pot fi predispuşi să dezvolte simptome de autism.

În mod evident, eliminarea ecranelor din viaţa unui copil mic nu este o sarcină uşoară pentru părinţi. Unii părinţi au spus ca nu pot ţine televizorul oprit seara, deoarece le place să urmărească programele lor preferate, acesta fiind un mod in care se relaxeze după ce vin acasă de la serviciu. Acestor părinţi le-a fost sugerat să înregistreze emisiunile pe care le doresc şi să le vadă după ce copiii au adormit. Este posibil ca părinţii să aibă nevoie de sprijin pentru această schimbare a stilului de viaţă. În unele cazuri, ei ar putea avea nevoie de sprijin de la un terapeut sau un asistent social care are cunoştinţe în dezvoltarea copilului. Dar când părinţii fac schimbările necesare şi petrec mai mult timp cu copilul lor în joc interactiv, efectele pot fi uimitor de benefice. Acest lucru este valabil pentru orice copil. Şi dacă un copil este expus riscului de autism sau a fost deja diagnosticat, există şi mai multă motivaţie ca părinţii să încerce eliminarea ecranului timp de o lună pentru a vedea dacă absenţa timpului de pe ecran produce rezultate.
 

Importanţa activităţilor fizice la copii


 

Activităţile fizice au un mare impact în dezvoltarea emoţională a copilului. Chiar dacă principalul rol al sportului în viaţa copilului este de a-l ajuta să crească mare, puternic şi sănătos din punct de vedere fizic, există şi o serie de beneficii mintale sau psihologice deloc de neglijat pentru el. Sănătatea emoţională este la fel de importantă pentru dezvoltarea copilului precum cea fizică şi poate fi stimulată din plin de mişcare. Cu ajutorul sportului copilul creşte împlinit fizic, psihic şi emotional. Iată câteva beneficii ale sportului: combate stresul şi depresia, stimulează buna dispoziţie, stimulează interacţiunile, îmbunătăţeşte imaginea de sine, îmbunătăţeşte performanţele academice.

Cu ajutorul sportului copiii vor învăţa să fie răbdători cu ceilalţi şi să îşi aştepte rândul, să fie responsabili, să aibă respect pentru ceilalţi, că fiecare are rolul lui într-o echipă şi că fiecare om contează, să fie ascultători, să îndeplinească sarcinile pe care le primesc de la un adult, să se descurce în situaţii neprevăzute şi să se adapteze mai uşor. Şi nu în ultimul rând, îşi vor face foarte mulţi prieteni, de aceeaşi vârstă cu ei şi cu pasiuni şi interese asemănătoare.

Copilul trebuie încurajat să facă sport, mişcare în aer liber, plimbări cu bicicleta, sau înscris la unul dintre sporturile lui preferate, dar niciodata să fie obligat să faca ceva ce nu îi face placere.
 

Importanţa analizelor medicale la copii


 

Majoritatea părintilor preferă să efectueze analize medicale copiilor doar în caz de urgenţă, când este o boală asociată, deoarece disconfortul fizic şi psihic resimţit de copil în momentul recoltării este considerat, pe nedrept, inutil. Adevărul este că este indicat să efectuaţi periodic copiilor analize medicale, cel puţin o data pe an în mod voluntar în scop profilactic deoarece există o multitudine de probleme pe care cei mici le pot prezenta fiind asimptomatici (lipsesc simptomele). În plus, colectivitatea îi expune pe cei mici la o serie de microbi, în special la paraziţi care nu pot fi detectaţi cu ochiul liber. Curiozitatea cu privire la starea reală de sănătate a copilului nu trebuie privită drept ipohondrie, ci precauţie, fiind vorba de o serie de deficienţe în dezvoltare care nu pot fi evidenţiate decât prin analize de laborator, cum sunt lipsa de calciu sau cea de fier. Analizele pot viza fie sângele, fie diverse secreţii ale organismului (mucus, salivă, urină, materii fecale).

Retineţi faptul că analizele medicale, indiferent de natura lor, se efectuează la solicitarea medicului (pediatru/de familie, din ambulatoriu sau în spital), existând însă şi analize solicitate de instituţiile de învăţământ (creşă, gradiniţă, şcoală) înainte de începerea anului scolar sau dupa o perioadă lungă de absenţă. Prin urmare, chiar pentru o relevanţă sporită, este indicat să consultaţi medicul înainte de a le efectua deoarece acesta vă poate indica şi ulterior explica analizele necesare, respectiv valorile inregistrate.


Surse: Madinamerica.com, Camelia-Antal.ro, Stop Autism Virtual, IStock

 

 







Reparatii telefoane mobile in Calarasi
E-cumparaturi
Chestionare auto drpciv
Ştiri Cool
Romania Events
Accede
Programare & responsive web design by eng. Constantin Iancu
Certificare ISO clinica medicala ploiesti Elit Medical