Feedback


4 Moduri de a Îmbunătăţi Concentrarea şi Memoria



 

Îmbătrânirea normală conduce la schimbări graduale în mai multe competenţe asociate cu gândirea şi memoria. De exemplu, aţi putea întampina dificultăţi în ceea ce priveste concentrarea atenţiei şi preluarea rapidă a informaţiei. Încetinirea ritmului de procesare poate duce la o diminuare a informaţiilor memorate pe termen scurt, reducând cantitatea de informaţii care pot fi dobândite şi codificate în memoria pe termen lung.

Pierderea de memorie legată de vârstă poate reprezenta o pierdere de sine. De asemenea, afectează aspectul practic al vieţii. Uitând cum să ajungeti de la casă la magazinul alimentar, cum să faceţi treburile zilnice sau cum sunteţi conectat cu membrii familiei, cu prietenii şi cu alţi oameni, poate însemna să vă pierdeţi capacitatea de a trăi independent. Nu este surprinzător faptul că preocupările legate de scăderea capacităţii de gândire şi de memorie se situează printre temerile cele mai importante pe care le au oamenii pe măsură ce îmbătrânesc.

Următoarele 4 strategii pot contribui la îmbunătăţirea concentrării şi capacitatea de a participa la informaţiile primite:

  1. Când cineva vă vorbeşte, uitaţi-vă la persoana respectivă şi ascultaţi cu atenţie. Dacă aţi omis ceva din ce a fost spus, rugaţi persoana să repete sau să vorbească mai rar.
  2. Exprimaţi prin cuvinte proprii ce se spune pentru a vă asigura că aţi înţeles şi pentru a consolida informaţiile. De exemplu, dacă cineva spune:  “Putem vedea filmul fie la Afi Cotroceni la ora 19.30, ori la Cinema Patria la ora 19.50”, aţi putea raspunde: “Pe care il preferaţi, 19.30 la Afi Cotroceni sau 19.50 la Cinema Patria?”.
  3. Dacă observaţi că aveţi tendinţa de a deveni distras în timpul conversaţiilor, încercaţi să fiţi în medii liniştite împreuna cu oamenii. De exemplu, puteţi sugera întalnire la cineva acasă, în loc de un restaurant zgomotos. Atunci când vă întâlniţi cu oameni la un restaurant, staţi la o masă în aproprierea unui perete. Dacă aceştia stau cu spatele la perete, iar dumneavoastră cu faţa către ei, veţi fi capabil să vă concentraţi asupra lor, fără a avea atenţia rătăcită către alţi meseni.
  4. Vă puteţi îmbunănăţi capacitatea de concentrare asupra unei sarcini şi  să excludeţi distragerea atenţiei dacă faceţi un singur lucru la un moment dat. Încercaţi să evitaţi întreruperile. De exemplu, dacă cineva vă intreabă ceva în timp ce citiţi sau lucraţi, intrebaţi persoana dacă poate aştepta până când terminaţi acţiunea. Nu raspundeţi la telefon până nu terminaţi ceea ce faceţi – lăsaţi mesageria vocală să preia apelul.

În multe feluri, amintirile noastre constituie cine suntem. Ele compun biografiile noastre interne - poveştile pe care le spunem despre ceea ce am făcut cu vieţile noastre. Ele ne spun cu cine am fost conectaţi, cu cine am interacţionat în timpul vieţii noastre şi cine ne-a emoţionat. Pe scurt, amintirile noastre sunt cruciale pentru esenţa a ceea ce suntem ca fiinţe umane.

Concentrarea nu trebuie să fie mai complicată decât să învăţaţi să acordaţi atenţie la ceea ce se întâmplă în jurul vostru. Dar acest "simplu" sfat este adesea dificil de susţinut într-o lume aglomerată. Încercaţi să depuneţi efort pentru a deveni mai conştienţi şi puteţi dobândi rezultate care să-l merite.

Problemele de memorie, momentele de confuzie sau modificările de personalitate sunt simptome care ar putea fi cauzate de tulburări sau probleme la nivelul creierului, nervilor sau coloanei vertebrale. Prin colaborarea cu un medic neurolog, puteţi confirma sau infirma faptul că simptomele pe care le aveţi sunt într-adevăr prezente într-o boală ce vă poate afecta traiul în continuare. Deasemenea, neurologul vă poate sfătui ce trebuie să faceţi pentru a vă îmbunătăţi calitatea vietii.

http://elitmedical.ro/programari.html

Sursa: Harvad Health Publications

 







E-cumparaturi
Chestionare auto drpciv
Ştiri Cool
Programare & responsive web design by eng. Constantin Iancu
Certificare ISO clinica medicala ploiesti Elit Medical