Telefon: 0244 595 038
NOU! Recoltari analize sambata
INTRA AICI PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE
Cauta Medic

4 Moduri de a Imbunatati Concentrarea si Memoria

4 Moduri de a Imbunatati Concentrarea si Memoria

SFATURI MEDICALE - CLINICA MEDICALA PLOIESTI - ELIT MEDICAL

 

Imbatranirea normala conduce la schimbari graduale in mai multe competente asociate cu gandirea si memoria. De exemplu, ati putea intampina dificultati in ceea ce priveste concentrarea atentiei si preluarea rapida a informatiei. Incetinirea ritmului de procesare poate duce la o diminuare a informatiilor memorate pe termen scurt, reducand cantitatea de informatii care pot fi dobandite si codificate in memoria pe termen lung.

 

Pierderea de memorie legata de varsta poate reprezenta o pierdere de sine. De asemenea, afecteaza aspectul practic al vietii. Uitand cum sa ajungeti de la casa la magazinul alimentar, cum sa faceti treburile zilnice sau cum sunteti conectat cu membrii familiei, cu prietenii si cu alti oameni, poate insemna sa va pierdeti capacitatea de a trai independent. Nu este surprinzator faptul ca preocuparile legate de scaderea capacitatii de gandire si de memorie se situeaza printre temerile cele mai importante pe care le au oamenii pe masura ce imbatranesc.

 

Urmatoarele 4 strategii pot contribui la imbunatatirea concentrarii si capacitatea de a participa la informatiile primite:

 

 

  • Cand cineva va vorbeste, uitati-va la persoana respectiva si ascultati cu atentie. Daca ati omis ceva din ce a fost spus, rugati persoana sa repete sau sa vorbeasca mai rar.

 

  • Exprimati prin cuvinte proprii ce se spune pentru a va asigura ca ati inteles si pentru a consolida informatiile. De exemplu, daca cineva spune:  “Putem vedea filmul fie la Afi Cotroceni la ora 19:30, ori la Cinema Patria la ora 19:50”, ati putea raspunde: “Pe care il preferati, 19:30 la Afi Cotroceni sau 19:50 la Cinema Patria?”.

 

  • Daca observati ca aveti tendinta de a deveni distras in timpul conversatiilor, incercati sa fiti in medii linistite impreuna cu oamenii. De exemplu, puteti sugera intalnire la cineva acasa, in loc de un restaurant zgomotos. Atunci cand va intalniti cu oameni la un restaurant, stati la o masa in aproprierea unui perete. Daca acestia stau cu spatele la perete, iar dumneavoastra cu fata catre ei, veti fi capabil sa va concentraţi asupra lor, fara a avea atentia ratacita catre alti meseni.

 

  • Va puteti imbunanati capacitatea de concentrare asupra unei sarcini si sa excludeti distragerea atentiei daca faceti un singur lucru la un moment dat. Incercati sa evitati intreruperile. De exemplu, daca cineva va intreaba ceva in timp ce cititi sau lucrati, intrebati persoana daca poate astepta pana cand terminati actiunea. Nu raspundeti la telefon pana nu terminati ceea ce faceti – lasati mesageria vocala sa preia apelul.

 

 

In multe feluri, amintirile noastre constituie cine suntem. Ele compun biografiile noastre interne – povestile pe care le spunem despre ceea ce am facut cu vietile noastre. Ele ne spun cu cine am fost conectati, cu cine am interactionat in timpul vietii noastre si cine ne-a emotionat. Pe scurt, amintirile noastre sunt cruciale pentru esenta a ceea ce suntem ca fiinte umane.

 

Concentrarea nu trebuie sa fie mai complicata decat sa invatati sa acordati atentie la ceea ce se intampla în jurul vostru. Dar acest „simplu” sfat este adesea dificil de sustinut intr-o lume aglomerata. Incercati sa depuneti efort pentru a deveni mai constienti si puteti dobandi rezultate care sa-l merite.

 

Problemele de memorie, momentele de confuzie sau modificarile de personalitate sunt simptome care ar putea fi cauzate de tulburari sau probleme la nivelul creierului, nervilor sau coloanei vertebrale. Prin colaborarea cu un medic neurolog, puteti confirma sau infirma faptul că simptomele pe care le aveţi sunt intr-adevar prezente intr-o boala ce va poate afecta traiul în continuare. Deasemenea, neurologul va poate sfatui ce trebuie sa faceti pentru a va imbunatati calitatea vietii.

 

Sursa: Harvad Health Publications

 

Articol publicat pe data de : 09-04-2018