Telefon: 0244 595 038
NOU! Recoltari analize sambata
INTRA AICI PENTRU INFORMATII SUPLIMENTARE
Cauta Medic

Ce alimente ne ajuta in constipatia cronica?

Ce alimente ne ajuta in constipatia cronica?

SFATURI MEDICALE - CLINICA MEDICALA PLOIESTI - ELIT MEDICAL

 

 

Ce alimente ne ajuta in constipatia cronica?

 

 

Dieta bogata in fibre alimentare creste volumul bolului fecal si reduce timpul tranzitului intestinal determinand normalizarea frecventei scaunelor la persoanele care sufera de constipatie cronica.

 

Fibrele alimentare sunt principii nutritive de natura vegetala, nedigerabile si neabsorbabile, in totalitate, prin mucoasa intestinala.

 

Fibrele se gasesc intr-o varitate mare de alimente: fructe (precum mere, pere, citrice, piersici, fructe de padure, ananas, prune uscate, struguri), legume (fasole verde, varza, broccoli, salata verde, conopida, morcovi, rosii, dovlecel, castraveti, spanac), leguminoase (fasole boabe, mazare, linte), cereale integrale (paine neagra, tarate, germeni de grau, cereale pentru micul-dejun, orez brun), migdale, alune, nuci, seminte. Sorbitolul si fructoza prezente in alimente precum mere, pere, piersici, nectarine, caise, cirese, struguri, stafide, nuci au de asemenea un rol benefic in constipatie.

 

Necesarul de fibre este de 20-35 g/zi, recomandandu-se ca dieta sa includa 5-7 portii de fructe si de legume (1 portie = 1 ceasca legume cu frunze precum salata verde, ½ ceasca pentru alte legume, ½ ceasca suc de legume, 1 fruct mediu precum mar, para, piersica cam de marimea pumnului, ¼ ceasca fructe uscate, ¼ ceasca suc de fructe), zilnic, la care se adauga cereale integrale. Se recomanda ca asigurarea aportului de fibre alimentare sa se faca din surse cat mai variate.

 

Aportul crescut de fibre poate duce la balonare, problema care poate fi evitata prin cresterea treptata a aportului de fibre in functie de toleranta si eficacitate.

 

 

Fibrele alimentare prezinta si alte beneficii precum scaderea colesterolului “rau” (LDL-colesterol), atenuarea cresterii glicemiei dupa masa, scaderea riscului de boala cardiovasculara si diabet zaharat tip 2, mentinerea florei bacteriene intestinale normale, detoxifiere, scaderea riscului de cancer colonic.

 

Alte masuri utile in constipatia cronica sunt hidratarea adecvata si evitarea sedentarismului.

 

Cand constipatia se asociaza cu anemie, scadere in greutate, dureri abdominale sau daca instalarea constipatiei este recenta se recomanda evaluare gastroenterologica.

 

 

Sursa text: Dr. Spanu Irina – Medic specialist diabet zaharat, nutritie si boli metabolice

 

 

Articol publicat la data de: 05-04-2019